SERVEIS

Fisioteràpia

La fisioteràpia és una teràpia, dins de l’àmbit de la salut, que s’encarrega de recuperar l’estat de salut i benestar de la persona a través de diferents tècniques i tractaments.

En el Centre de Nualart enfoquem les sessions buscant l’origen del dolor i la causa del problema, per tal de poder abordar el tractament des d’un punt de vista integral.

La fisioteràpia tracta problemes com sobrecàrregues musculars, ruptures fibril·lars, esquinços, fractures, luxacions, mals de cap, migranyes, vertigens, alteracions posturals, problemes d’oclusió, dolors neuromusculars, dolors miofascials i musculars, alteracions a nivell nerviós, etc.

El principal objectiu és detectar la causa del problema a través d’una bona entrevista inicial i una adecuada exploració i valoració, per tal de dur a terme un tractament integral a consulta, individualitzat a cada cas i pactant-lo amb el pacient. I, finalment, facilitant eines domiciliaries per tal que el pacient segueixi treballant en el problema/lesió.

El pacient surt de la consulta entenent el per què del seu dolor, coneixent més el seu cos, i sabent quines eines/exercicis necessita per a treballar-lo desde casa.

Fisioteràpia del sòl pelvià i fisiosexologia

La fisioteràpia del sòl pelvià i la fisiexologia és una disciplina terapèutica que permet evaluar i tractar disfuncions del sòl pelvià i de la esfera sexual que acompanyen a la dona i a l’home al llarg de la seva vida (menarquia, pre part, post part, menopausa, post cirurgia de prostata, etc.)

Inclús els nens o nenes també poden tenir problemes de sòl pelvià. Per exemple, si se segueixen fent pipi al llit amb més de 7 anys (enuresi o incontinència urinària nocturna); o també homes i dones que realitzin esports d’alt impacte o hiperpressius (running, tenis, crossfit, atletisme, halterofilia…)

Aquestes són algunes de les disfuncions de sòl pelvià en les que es pot ajudar-vos una fisioterapeuta del sòl pelvià i fisiosexòlga:

• Incontinència urinària, fecal i/o de gasos
  • Polaquiuria
  • Urgència urinària
  • Prolapses (descens dels òrgans)
  • Dolor perineal
  • Embaràs, prepart i post part
  • Disfuncions sexuals (dolor en les relacions sexuals, dolor a nivell del clítoris o la vulva, impossibilitat de penetració, disfunció erèctil
  • Treballem d’una manera integral i holística amb la i el pacient. Tenint en compte el seu estat físic, la seva història clínica, el seu estat emocional, social i mental, per tal de fer un abordatge totalment individualitzat.

Sessions de preparació al part

En les sessions prepart que oferim a Vitae es prepara a la dona i a la parella o acompanyant per aquesta nova etapa de vida des d’una visió holística, acompanyant en l’aprenentatge dels nous canvis. Es treballa a partir de la setmana 30 de gestació utilitzant diferents tècniques com la biodinàmia, propiocepció, l’esferodinàmia i la sofrologia.

Classes dirigides

A Vitae ens encanta oferir-te serveis per què et cuidis per dins i per fora. Per això oferim classes dirigides:

• Exercicis hipopressius: es tracta de la realització de postures i moviments, que, convinats amb diverses tècniques hipopressives, busquen disminuir la pressió en les cavitats toràcica, abdominal i pèlvica. Es poden treballar desde l’àmbit terapèutic i/o l’esportiu. El terapèutic té com a objectiu tractar i prevenir diverses patologies, en canvi l’esportiu s’orienta més a millorar la condició física i la postura. Els seus beneficis són:
    • Reduir el perímetre abdominal aportant millores estètiques, posturals i funcionals,
    • Prevenir el debilitament del sòl pelvià (sobretot en el postpart),
    • Prevenir hernies inguinals, abdominals, crurals i vaginals,
    • Prevenir incontinència urinària,
    • Augmentar i regular factors vasculars (prevenir i solucionar edemes i pesadesa a les cames),
    • Prevenir lesions articulars i musculars per la normalització del to muscular del cos,
    • Proporcionar una eficaç protecció lumbo-pèlvica mitjançant la tonificació de la faixa abdominal.
  • Pilates: es tracta d’un entrenament basat en exercicis funcionals i moviments controlats que combina l’enfortiment de la teva musculatura amb el control motor, la flexibilitat i la teva respiració.  El mètode és correctiu i ajuda a millorar la teva postura, alleujar els mals d’esquena, els dolors de les articulacions i totes les tensions musculars que pots patir en el teu dia a dia. Els seus beneficis són:
    • Millora la postura i la flexibilitat muscular,
    • Oxigena l’organisme accelerant el metabolisme i afavorint l’eliminació de toxines,
    • Tonifica la musculatura de tot el cos,
    • Millora l’equilibri,
    • Augmenta la flexibilitat,
    • Ajuda a combatre l’estrès,
    • Augmenta el benestar personal.