Què és el sòl pelvià?

En el post d’avui us venim a parlar sobre el sòl pelvià. És important que abans de començar a cuidar-lo, prenguem consciència de què és, on es localitza i quines són les seves funcions.

Existeix molt desconeixement en relació al sòl pelvià i és important començar a saber-ne una mica més per començar a treballar-lo i cuidar-lo.

  • Què és?

El sòl pelvià és un conjunt de músculs i lligaments que tanquen la cavitat abdominal en la seva part inferior. Per tant, es troba entapissant la part inferior de la pelvis.

Aquest conjunt de músculs van des de els dos isquions (els dos ossos que podem notar a sota dels glutis quan ens asseiem), a la símfisis púbica i el còccix, formant un rombe. 

  • On es troba?

Aquest es troba a la base de la pelvis.

  • Quina és la seva funció?

La seva funció és sostenir els òrgans pelvians (bufeta, uretra, úter, vagina i recte), mantenir en la posició adequada aquests òrgans, assegurar la continència dels esfínters (orina, femtes i gasos), ajudar a la fase expulsiva del part (si la musculatura es troba en un to adequat ajuden a que el cap del/la nadó roti, factor important per desencadenar en l’úter el reflex d’injecció, afavorint la sortida del nadó), ajudar a l’estabilització lumbar i garantir que les relacions sexuals puguin tenir lloc i siguin plaents. 

  • Amb quines estructures es relaciona?

Un cop ja sabem què és, on es localitza i les seves funcions, és important saber que aquest no treballa de manera aïllada. Això què vol dir?

Doncs bé… per tal d’un bon funcionament del sòl pelvià és important la col·laboració i coordinació d’altres estructures del nostre cos. Aquestes són:

  • El diafragma: aquest és un múscul respiratori que es troba entapissant la part inferior de les costelles i separa els pulmons de la cavitat abdominal. És un múscul molt important en quant a la respiració però també pot influir en el sòl pelvià ja que aquest, com hem vist, entapissa la part inferior de la pelvis. Per tant, el diafragma i el sòl pelvià comparteixen un mateix compartiment i espai.
  • La columna lumbar: una bona higiene postural és molt important per la nostra columna vertebral ja que si aquesta es veu alterada pot provocar alteracions a nivell cervical, dorsal i lumbar. I si la columna lumbar es veu modificada (amb una hiperlordosis o una rectificació lumbar) pot desencadenar problemes a nivell del sòl pelvià.
  • El transvers de l’abdomen, oblic intern i oblic extern: aquest múscul es troba envoltant tota la cavitat abdominal. Té forma de faixa i envolta tota la nostra cintura. Mantenir el transvers de l’abdomen amb un to adequat és imprescindible per un bon funcionament del sòl pelvià.
  • Compartiment abdominolumbopelvià: per acabar hi ha el compartiment abdominolumbopelvià, el que inclou el diafragma, la musculatura abdominal, la columna lumbar i el sòl pelvià. Tots ells són un equip que necessiten treballar de manera coordinada per un bon funcionament. Una alteració en qualsevol d’ells pot acabar desencadenant un problema a la resta d’elements. 

Esperem que tot això us hagi servit per començar a interessar-vos per aquesta part tan important del nostre cos (no només les dones/nenes, també pels homes/nens). Més endavant us penjarem alguns exercicis que podeu fer per començar a cuidar-lo com es mereix. 

Si teniu qualsevol dubte estarem encantades de respondre!

I recordeu que si teniu qualsevol molèstia o disfunció a nivell de sòl pelvià us podeu posar en contacte amb nosaltres per tal de demanar més informació en relació als serveis de fisioteràpia del sòl pelvià i fisiosexologia.

Gràcies per llegir-nos!

L’equip de Nualart

0 comentarios

Dejar un comentario

¿Quieres unirte a la conversación?
Siéntete libre de contribuir!

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *