Consells per acabar amb el dolor cervical: causes, símptomes i tractament

“Quin mal de cap!”

“Uf… tinc les cervicals molt carregades”

 “Tinc tan mal a les cervicals que no puc ni girar ni el cap!”

“Em fan mal les cervicals i se m’adormen les mans”

“Estic tan estressada que tinc contracturades a les cervicals”

“Treballo davant de l’ordinador… i acabo amb un mal de cap i d’esquena…!”

Et sona tot això?

Doncs bé… t’alegrarà saber que no estàs sol@. Aquesta situació és molt freqüent, ens la trobem constantment a consulta i sobretot en l’era de la tecnologia i la sobreinformació en la que vivim actualment.

I ens imaginem que t’agradarà saber per què et passa i què hi pots fer al respecte, oi?

Per què sí, ja t’avancem que sí, que té solució i que no has de viure amb aquesta situació el que et queda de vida, això si… hauràs de posar-hi de la teva part. 

Per què se’ns carreguen tant les cervicals?

Et sona aquesta postura de l’esquerra? Si t’hi fixes, el cap ens queda anterior al centre de gravetat i la curvatura de la nostra columna vertebral es veu modificada.

Aquesta anteriorització del nostre cap fa que la musculatura del coll treballi més del compte i la musculatura pectoral es vegi escurçada.

Tot això ens genera una descompensació postural molt gran que pot portar-nos a tenir mals de cap, vertígens, dolors musculars a nivell cervical…

Unes de les causes més freqüents que ens fa adaptar aquesta postura és:

  • Treballar davant de l’ordinador 8h/dia sense fer pauses i amb una mala postura (cadires massa altes/baixes, cadires poc ergonòmiques, ordinadors lluny/molt a prop…) 
  • Conduir moltes hores al dia en una mala postura
  • Estar el temps lliure que tenim amb el mòbil
  • Dormir amb coixins molt alts i durs
  • Sedentarisme
  • Bruxisme
  • Factors mentals i emocionals com poden ser estrès, ansietat, pors…

I tot això pot anar acompanyat, com ja hem dit de mals de cap, vertígens, migranyes, bruxisme, irradiació del dolor cap als braços i mans, adormiment de les extremitats superiors, etc.

Què hi pots fer al respecte?

  • Fer pauses en la teva jornada laboral cada hora o cada dues hores per moure’t una mica, aixecar-te de la cadira i estirar la musculatura del cos, sobretot la cervical i la pectoral,
  • Prendre consciència corporal en la teva jornada laboral i en el teu dia a dia observant com tens el cap i l’esquena,
  • Meditar o practicar el mindfulness per tal de disminuir els alts nivells d’estrès en els que estem sotmesos actualment,
  • Incorporar alguna pràctica esportiva a la teva vida que t’agradi (ioga, pilates, hipopressius, gimnàs, escalada, running, esports d’equip…),
  • Canvia el teu coixí per un més pla i tou on el cap et quedi alineat amb l’horitzontalitat de la columna (no elevat) i de costat, que el cap no et quedi molt elevat ni caigut. No es recomana dormir panxa avall,
  • Anar al/la fisioterapeuta per que et faci una bona anamnesi, exploració i valoració, per tal de detectar l’origen del teu dolor i poder rebre un tractament totalment individualitzat, adaptat a les teves necessitats,
  • Seguir les pautes domiciliàries que et suggerirà el/la teva fisioterapeuta. 

En resum… 

És important trobar la causa del teu dolor per tal d’actuar de manera alineada amb aquesta causa.

Si no vols dependre del teu fisioterapeuta hauràs de fer canvis en el teu dia a dia i seguir les pautes que et suggereixi.

Mou el teu cos, de la manera que sigui, fent aquella activitat física que més t’agradi i durant el temps que puguis (10 minuts al dia 3 cops a la setmana ja és millor que no moure’t).

Responsabilitzar-nos de la nostra salut està a les nostres mans.

Esperem que aquest post us hagi servit per prendre consciència sobre els dolors cervicals i us hagi animat a posar solució a la vostra situació actual.

Moltes gràcies per llegir-nos, 

L’equip de Nualart t’envia molts ànims, per què viure sense dolor ÉS POSSIBLE!

Ens veiem en el pròxim post!

0 comentarios

Dejar un comentario

¿Quieres unirte a la conversación?
Siéntete libre de contribuir!

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *